icontrol HomeO nas BlogOfertaHow ToKontakt

Support inaczej

Jak zgłaszać problem techniczny.

Data: 2009-12-02 01:52:39

Dziś drogi użytkowniku przedstawiam Ci jak dobrze zgłośić problem techniczny. Teskt ten może Ci się przydać gdy zgłaszasz problem nie tylko u nas ale w normalnym życiu.

Jak zgłaszać problemy: Problemy zgłaszamy przez e-mail, w przypadku gdy nie istnieje możliwość wysłania e-maila należy zadzwonić. W razie nagłych wypadków proszę dzwonić.

Zgłaszaj błędy: Jeśli twój komputer/program/sieć działa w dziwny sposób zgłoś to. Jeśli osoba która ma za zadanie Ci pomóc nie wie o problemie to problem nie istnieje dla niej (narzekanie na obsługę czy cenę za program ma całkowity brak zasadności choć to nasza mentalność, moja też).

Bądź konkretny. Jeśli jest kilka dróg do jednego celu, powiedz której z nich użyłeś. ,,Otworzyłem” może oznaczać ,,Kliknąłem na Otwórz” lub ,,Nacisnąłem Alt+O”. Sprecyzuj co zrobiłeś. Czasem to ma znaczenie.

Bądź gadatliwy. Jeżeli nie możesz być konkretny :-) Przekazuj raczej więcej niż mniej informacji. Jeśli powiesz za dużo programista/serwisant może część zignorować. Jeśli powiesz za mało, będzie musiał zadawać dodatkowe pytania. Kiedyś otrzymałem powiadomienie o błędzie w postaci jednego zdania; za każdym razem, gdy prosiłem o dodatkowe informacje zgłaszający odpowiadał kolejnym jednym zdaniem. Kilka tygodni zajęło mi dojście do kompletu użytecznych informacji.

Rób zrzuty ekranu. Tutaj zobaczysz jak je zrobić zrzut ekranu.

Uważaj na zaimki. Nie używaj słów typu ,,to” czy ,,to okno”, gdy nie jest pewne co mogą znaczyć. Rozważ taki przykład: “Uruchomiłem Foo. Pojawiło się okienko z błędem. Chciałem je zamknąć, ale cała aplikacja się wyłożyła.” Jest to dłuższa, zawierająca więcej powtórzeń wersja, jednakże jaśniejsza i trudniejsza do błędnego zinterpretowania.

Przeczytaj to co napisałeś. Jeszcze raz przeczytaj całe zgłoszenie i zastanów się, czy jest dla Ciebie jasne. Upewnij się, że opisałeś sekwencję czynności, która powinna spowodować wystąpienie błędu. Sprawdź ją jeszcze raz, aby upewnić się, że nie pominąłeś żadnego kroku.Wyrażaj się jasno. Pisz co masz na myśli i upewnij się, że nie da się tego błędnie zinterpretować.

Przede wszystkim bądź precyzyjny. Im bardziej konkretnie podejdziesz do sprawy tym szybciej ktoś rozwiąże twój problem.

Jeśli tutaj dotarliście to DZIĘKUJE. Cieszę się że poświęciliście te 2 minuty aby życie stało się prostsze ;-)

Tekst "Jak zgłaszać problem" powstał na podstawie wpisu na blogu Maktury. Został przeredagowany za zgodą autora. Jeśli masz Maca i chcesz wystawiać faktury koniecznie musisz ich odwiedzić.




wykop ten wpis dodaj do Facebooka Powrót

Kontakt:

Tel: 517-5555-45

Andersa 10/30

00-201 Warszawa

Polska

Nasza ulotka.